Dusch!!

Ja igår kunde jag äntligen ta en premiär dusch i vår nya dusch....så härligt!!
Något vi människor tar för givet är verkligen vardagliga ting såsom dusch, bad, tvätta sig, spola i toan osv...
Under ca 2 mån nu så har vi gjort ett omfattande jobb i badrummet, vilket lett till att vi varit utan denna "lyx"
Toan har vi fått spola med en hink vatten...funkar absolut.
Tvätta sig o borsta tänderna har vi gjort i köket...känns knepigt att gå på toa först o sen skippa tvättningen som man vanligtvis gör inne på toan.
Duscha har vi gjort hemma hos broder min. Inte samma sak heller...man ska då packa väskorna för alla oss 3, duscha o direkt ta på sig kläderna, som jag f.ö hatar att göra direkt efter. Vill helst gå omkring i min morgonrock och självtorka. Bökigt att få på byxor på våta ny insmorda ben...
En annan lyx är ju tvätten...nu har den varit staplad i högar ett tag, vilket blir till en röra. Visserligen har min mor hjälpt oss tvätta, men inte samma sak heller.

Så igår...ordningen är tillbaka...
Duschen monterad, vattnet påsatt, toastolen monterad! Och vi har återfått denna lyx igen...och inget jag någonsin mer kommer att ta för givet...ska njuta :)

Badkaret och dess installation tar vi nästa vecka....men snart så är allt klart. Det enda svåra är ju att ordna så rörmokare och elektriker kan komma...är ju lite fullspäckat i deras schema...men men...de löser sig.

Vad jag oxå väntar på är en ny telefon...en sån här :



Vet att denna mobil inte är särskilt ny eller särskilt nytänkande med tekniken. MEN i dint give a damn...den enda funktion jag vill åt är KAMERA och att kunna ringa. Så det behöver inte vara flashigare än så.

Men jag har redan börjat tröttna på Telia asså....tar ju sån jävla tid rent ut sagt...och ett jävla krångel konstant med order hit o dit....suck. Hatar okompetenta människor som inte vet vad de sysslar med och som inte vet vad service är för ngt...!

Well, sagt att den ska komma på fredag. Så håll tummen för mig nu..



Nu ska jag återgå till arbetet....mucho busy!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Gött att d går framåt...lycka te med resten.

2009-11-26 @ 21:42:04
Postat av: Mimmi

Thanks :) Jodå snart är allt klart...kim kikar på badkar med lejontassar idag...ska bli skönt när man väl får ta sig ett bad.

2009-11-27 @ 12:41:43
URL: http://kimimsan.blogg.se/
Postat av: Angelica

=) Badkar e bäst. Så skönt å njuta i kylan. Hare bra.

2009-11-28 @ 16:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0